Öne Çıkanlar Veeam cityscape Türkiye Dergiler Birliği Yüksek Seçim Kurulu Metropolis

“İçerik Yorumu Bir Tercüme Sürecidir”

Mimari projeleriyle hem dünyada, hem de Türkiye’de adından sıkça söz ettiren Avcı Architects, başarılı çizgisini sergileme ve mekan tasarımı alanında da sürdürüyor. Mimar Sanja Jurca Avcı liderliğindeki AVCI+, sergileme ve sahne tasarımına yoğunlaşarak, hikaye anlatımının esas olduğu mekan tasarımları üzerine projeler gerçekleştiriliyor. Sahne ve sergileme tasarımı alanlarında edindiği deneyimleri bir araya getirerek benzersiz tasarımlar yaratan ve bu konuda pek çok uluslararası ödülün sahibi olan Sanja Jurca Avcı, doksanlı yılların başından itibaren galeri ve sergi mekanı tasarımlarından büyük müze koleksiyonlarına, caz konserlerinden tiyatro prodüksiyonları için kostüm ve sahne tasarımları ile ticari sergilere kadar birçok alanda proje geliştirdi. Belirgin ve güçlü mesajı olan bir serginin iyi bir sergi olacağına inanan Sanja Jurca Avcı, yaptığı işi “içerik yorumlama süreci” olarak tanımlıyor. “İçerik Yorumu Bir Tercüme Sürecidir...” Ele alınan her farklı konu yeni bir mekansal kurgu anlamına gelir. Farklı içerikteki konuları yorumlarken birçok seçenek arasından en doğru olan hikaye akışını bulmayı amaçlayan bu süreçte, başlangıç aşamasında çoğunluğu profesyonel detaylardan oluşan farklı sergi malzemesi içerikleri, farklı derinlikte katmanlar halinde bir anlatıma dönüşüyor. Küratörler ile içerik okuması yapılarak başlanan çalışma sonunda, genellikle bilimsel bir dilde veya kuru bir anlatımla hazırlanılan içerikler, ziyaretçi tarafından anlaşılması kolay ve ilgi çekici bir şekle büründürülüyor. Bunu yaparken kullanılan malzemeler, renkler, ışıklar, grafik dil ve mekansal kurgu bütünüyle bir hikayenin anlatılmasına hizmet ediyor. Bu yorumlama süreci sergiyi oluşturan her detayın tam anlamıyla hikayeyi yansıtmaya başladığı ana kadar sürüyor. Sanja Jurca Avcı'ya göre, "Tasarımın sergi içeriğinin önüne geçmekten ziyade onu pekiştirmeli ve ona hizmet etmesi gerektiği inancındayız. Şekli, malzemesi, rengi, ışığı veya boyutuyla olsun her tasarım unsuru kendine göre konunun bir bölümünü aktarabilmelidir. Bu husus gerçekleştirildiğinde mükemmel bir bütün olarak çalışıncaya ve istenen mesajı iletinceye kadar bütünlük dengelenebilir ve yeniden dengelenebilir." Sanja Jurca Avcı’nın sergi tasarımı projelerinden bir kısa liste: • Şövalye, Leydi ve Ejderha / Slovenya Milli Müzesi / Lübyana, 2012 / Süreli Sergi • Slovenya’da Hristiyanlık / Sticna Manastırı / Sticna 2001 / Sürekli Sergi • Uzak Dünyaların Yansımaları / Slovenya Etnografi Müzesi Lübyana 2006 / Sürekli Sergi • Emona: ‘Mit ve Gerçeklik’ / Lübyana Kent Müzesi 2010 / Süreli Sergi • Lipikum: Lipizzaner Müzesi / Lipica 2011 / Sürekli Sergi Sanja Jurca Avcı Kimdir? Sanja Jurca Avcı, hikaye anlatmaya gönül vermiş bir mimardır. Bir mimarlık öğrencisi olarak Slovenya, Ljubljana’daki Tiyatro Akademisi’nde bulunduğu yıllarda tiyatro oyunlarının hikayelerine yönelik mekanlar ve kostümler tasarlamaya başladı. Sonraları müze sergisi tasarımı alanında çalışmasının sonucu olarak haliyle sergilerin ana temalarını anlatan biri haline geldi. Sanja, son zamanlarda kendi hikayelerini de(senaryolar, oyunlar ve kukla oyunları) yazmaya başladı. Sanja, ister sergi tasarımında isterse de tiyatroda çalışsın, mekanda ve mekanla birlikte hikayeler anlatmaktan hoşlanır. Okunabilirlik, cesur bir duruş ve net bir mesaj taşımaya çok inanır. Tasarımlarında önüne çıkan her aracı içerik ve mesaj taşıyıcısı olarak kullanmaya çalışır, bu bir renk, şekil, materyal ya da ışık olabilir. Tam olarak dengeye oturana kadar bütün üzerinde tekrar çalışmak onun için bir görev ve memnuniyettir. SERGİ TASARIMLARI: Metrel, sürekli sergi, Horjul, 2005 Sloven Av Müzesi, sürekli sergi, konsept tasarımı, Bistra, 2007 Sloven Balık Müzesi, sürekli sergi, konsept tasarımı, Bistra, 2003 Bistra’lı Twiggy, süreli sergi, tasarım aşaması, Bistra, 2012 Arpad ve Stefa’nın Kökenleri, süreli sergi, Bistra Castle, 2010 Maja Gspan Retrospektifi, süreli sergi, Jakopic, MGML, Lübyana, 2009 Rake’in İlerleyişi, London Institute öğrenci sergisi, Londra 1999 Bir Tiyatro Hikayesi, kalıcı sergi, SGM Lübyana, 2013 Kells Kitabesi, sürekli sergi, Dublin, 1998 AB Slovenya Standı, Dışişleri Bakanlığı, davetli sergi, Lübyana, 2001 St.Patrick’s, sürekli sergi, Dublin, 1999 Chester Beatty Müzesi, sürekli sergi, Dublin, 2000 Istanbul Gateway, konsept, 2013 Emona 2000, kalıcı sergi, konsept tasarımı aşaması, NMS Lübyana, 2013 AVCI ARCHITECTS, süreli sergi, konsept tasarımı aşaması, Londra, 2013 Osmanlı Kültürü’nde Su, kalıcı sergi, konsept tasarımı aşaması, Istanbul, 2013 Çok Yaşa Evrim! Süreli sergi, PMS Lübyana, 2013 SEÇİLMİŞ SAHNE TASARIMLARI: Ursula, Barker, SNG Drama, Lübyana, 2000 (önceki sayfa) Scenes from an Execution, Barker, SNG Drama, Lübyana, 2011 Hamlet, Shakespeare, MGL, Lübyana, 2006 Jazzoo, Jazz konseri, SAZU avlusu, Lübyana, 2008 The Goat or Who is Sylvia, Albee, MGL, Lübyana, 2005 The Changeling, Myddleton, SNG Drama, Lübyana, 2009 Three Sisters, Chekov, MGL, Lübyana, 2006 ÖDÜLLERİ: 1987 / Zlata Ptica, Genç Sanatçılar Ulusal Ödülü 2002 / Slovenya’da Hristiyanlık, Valvasor Ödülleri (Yılın En İyi Milli Müzesi Ödülü) 2007 / Uzak Dünyaların Yansımaları, Valvasor Ödülleri (Yılın En İyi Milli Müzesi Ödülü) 2011 / Pozoriste Zvezdariste, En İyi Sahne Tasarımı Ödülü, Belgrad Uluslararası Festivali 2013 / Şövalye, Leydi ve Ejderha, Valvason Ulusal Ödülü, Yılın En iyi Ulusal Müzesi 2013 / Şövalye, Leydi ve Ejderha, Slovenya Tasarımcılar Cemiyeti, Excellence Ödülü 2013 / Şövalye, Leydi ve Ejderha, Plecnik Ulusal Mimarlık Ödülü Finalisti

Anahtar Kelimeler:
Manşet
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner5