Antakyalı terzi Hasan’ın maden mühendisi oğlu , ömrünün ilk 30 yılını , son 18 yıldır yaptığı dönüşün oluşumu için besleyen global bir sanatçı Ziya Azazi.

Doğduğu andan itibaren ölüme doğru evirilen yolda insan kimi zaman bilinçli kimi zaman bilinçsizce yol alıp durur. Uzun bir yolculuktur hayatımız, her dönemeçte başka dokunuşlarla şekil alır. 

Kendi söylemiyle anne baba etkisiyle fabrikadan çıkan ürün çevresel faktörler sayesinde tasarımını tamamlar. Bu tasarımın en önemli adımı kendini şekillendirmektir. Bale ile başlayan dans yolculuğunu öze dönerek, kendi adımlarını döne döne, algılamasını aralıksız açarak, Dervişin Progresini oluşturan Azazi; bu sayede büyüyebileceğimizi yine dönüşüyle göstermektedir.

Azazi’nin dönüşü benim için; benliğime yeniden yolculuğun keşfini seyretmek kadar büyük keyifti.

İlkel insandan modern insana gidilen yolu, sizofrenivarisanrısalhallerini ve performansını gerçekleştirdiği halkalardaki evrimini adım adım, doğudan batıya dinler arası ve diller üstü , sınırsız ve sansürsüz sanatsal bir araç haline getirdiği dönüşüyle bütünleştirerek insanlığın dönüşümünü; bir bebeğin doğumunu ve ölüm olgusunu, hayatın karmaşasında aklı ile kalbi arasındaki yolculuktaki gidip gelen insanın kafasının içinde dönüp duran sesleri, renkleri, uçuşup duran fikirleri, sezgi ile bilgi arasında özgürleşmeyi, beden ile zihin birlikteliğini dönüşü ile hissettiriyor.

Postmodernizmin tek bir dünya içindeki çeşitliliği gerçekçi bulan modern ötesi yapısı ile şeyler arasında bir şey olma özelliği ile karakterize neo akımlarına istinaden sanatta alışılmış kuralları yıkarak izleyicileri düşünmeye ve kendi yorumunu yapmaya sevk eden sanat yapma biçimi döneminin hediyesi olarak Azazi için; modern ötesi postmodern dönemin çocuğu olduğunu söylemek yanlış olmaz. Neo Dervish bilgiler bütünü olan şeriattan, kendi yoluna gidilen tarikat ve kendini sorgulamaya başlanan hakikat ve son olarak derin bir ben ile birlikte paylaşımın da yapıldığı marifetle birlikte sufizmin basamaklarından bahseder. Ego, kıskançlık, aldatma ve tembellik ile şekillenmiş sığ benliğin ancak bilgi ile derinleşebileceğini ve dönüşün derin benliğe giden yolculuk olduğunu dış dünyadaki şekilci ve çıkarcı ben’den öte de ulaşmak istediği insan-ı kamil’e dönüş ile ulaşmanın mümküniyetinden hem söz eder hem de dönüşüyle bunu sergiler.
 
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Pınar 3 ay önce

Çok değerli bir paylaşım olmuş. Kaleminize sağlık.

banner5